Poslodavci bi ovo trebali znati
Važne higijenske mjere u pogonima
Uglavnom sami uspijevamo spriječiti širenje bolesti u našem poduzeću. Preduvjet za to dobre su higijenske mjere kojih se naši zaposlenici doista i pridržavaju.
U ovom ćete prilogu saznati koja se higijenska pravila mogu uvesti i kako možete motivirati svoje zaposlenike da ih se pridržavaju. Prije svega Vas želimo podsjetiti na prednosti dobre higijene u pogonu.
Koje su prednosti dobre higijene?
- Zdravi i produktivni zaposlenici
- Manje izostanaka s posla
- Veća produktivnost
- Veći promet i niži troškovi
Za optimalnu zaštitu
Koja je razlika između radne i osobne higijene?
Radna higijena
Radna higijena obuhvaća čistoću pogona, radnih mjesta i sredstava za rad. Za to su odgovorni upravitelji poduzeća. Na svim mjestima na kojima se kreće velik broj ljudi, npr. u proizvodnim halama ili uredima, postoji opasnost od širenja klica i virusa zbog kojih se svi prisutni mogu razboljeti. Kako biste to spriječili, preporučujemo uvođenje i strogo pridržavanje sljedećih higijenskih propisa. Upravitelji poduzeća trebali bi uvesti ove tri važne mjere za dobru radnu higijenu i dosljedno ih se pridržavati.
Organizirano čišćenje
Alfa i omega dobre radne higijene redovito je i temeljito čišćenje svih pogonskih prostora. Pritom posebnu pozornost treba posvetiti područjima s velikim brojem posjetitelja kao što su kupaonice i uredske kuhinje.
Naš praktični kontrolni popis za optimalno čišćenje ureda pomoći će Vam da sastavite konkretan plan čišćenja. Vašim proizvodnim pogonima također je potrebno čišćenje.
Redovito prozračivanje
Ne treba podcjenjivati utjecaj zraka u prostoriji na zdravlje Vaših zaposlenika. Uzročnici bolesti brže se razmnožavaju i šire u slabo prozračenim prostorijama. Stoga preporučujemo da nekoliko puta dnevno na 3 do 10 minuta širom otvorite prozore kako biste prozračili uredske prostorije.
Higijena vode za piće
Postoji li u Vašoj zgradi instalacija za vodu za piće? Voda je kvarljiva i može biti uzrok oboljenja Vaših zaposlenika, primjerice zbog legionele i koliformnih bakterija. Vi ste odgovorni za to da kvaliteta vode za piće uvijek bude besprijekorna.
Osobna higijena
Osobna higijena uključuje sve mjere koje služe za održavanje osobne čistoće zaposlenika i njihove radne odjeće. Čisto radno okruženje može se jamčiti samo ako se higijena shvaća ozbiljno na objema razinama. Svi zaposlenici moraju osobno primjenjivati sljedeća četiri pravila. Upravitelji poduzeća mogu im pomoći u tome, primjerice postavljanjem vidljivih napomena i provođenjem edukacija.
Obvezno pranje ruku
Redovito pranje ruku sapunom smatra se najučinkovitijim načinom sprječavanja širenja klica i virusa koji uzrokuju bolesti. Pritom je metoda pranja ključna.
Također je važno da Vaši zaposlenici peru ruke u pravo vrijeme, primjerice:
- prije jela
- nakon svakog odlaska na WC
- nakon kihanja, kašljanja ili ispuhivanja nosa
- nakon kontakta s opasnim tvarima ili otpadom
- nakon kontakta s potencijalno kontaminiranim površinama (npr. kvake i ograde stubišta).
Pravilno kašljanje i kihanje
Iako smo sve to naučili još dok smo bili mali, isplati se redovito podsjećati zaposlenike na pravilno ponašanje u tim situacijama.
- Kada kišete i kašljete, uvijek se okrenite od osoba koje se nalaze oko Vas.
- Ako imate jednokratnu maramicu, upotrijebite je prilikom kihanja ili kašljanja i zatim je bacite.
- Osim toga, možete kihati ili kašljati u pregib lakta, ali nikada u otvorenu šaku.
- Nakon toga uvijek operite ruke sapunom ili upotrijebite dezinfekcijsko sredstvo.
Redovito tuširanje i presvlačenje odjeće
Čista odjeća, ugodan tjelesni miris, njegovani nokti i oprana kosa ne samo da ostavljaju dobar dojam, već se smatraju i osobnom higijenom. Osnovna osobna higijena je neophodna, posebno u branšama kao što su gastronomija ili prehrambena industrija.
Za većinu zaposlenika to je svakako nešto što se podrazumijeva, ali postoje i iznimke. U tim bi slučajevima nadređeni ljubazno, ali odlučno trebali podsjetiti svoje zaposlenike da moraju voditi računa o osobnoj higijeni.
Ostanak kod kuće u slučaju bolesti
Bolesni zaposlenici trebali bi ostati kod kuće. Nažalost, mnogi od njih ipak dolaze na posao. Ne žele iznevjeriti svoje kolege i povećati im opseg posla ili ne žele da drugi misle kako su lijeni. Međutim, kada svojim dolaskom zaraze druge zaposlenike, to ne pomaže nikome.
Upravitelji poduzeća trebali bi stvoriti odgovarajuću kulturu i pravila u tvrtki koji zaposlenicima omogućuju oporavak od bolesti bez grižnje savjesti. Svojim biste zaposlenicima, primjerice, mogli dopustiti da ostanu kod kuće određeni broj dana bez predočenja liječničke potvrde.
Kako možete motivirati svoje zaposlenike da se pridržavaju higijenskih standarda?
Objasnite razloge
Vaši će se zaposlenici prije pridržavati higijenskih propisa ako razumiju zašto je to važno. Razlozi za to se ne podrazumijevaju. Objasnite konkretan utjecaj loše higijene na poduzeće i svakog zaposlenika osobno te kako svaki pojedinac može pomoći u sprječavanju bolesti.
2. Olakšajte pridržavanje pravila što je više moguće
Nova ponašanja, primjerice redovito pranje ruku, prelaze u naviku samo ako su jednostavna. Tako u kupaonicama uvijek treba biti dovoljno sapuna i papirnatih ručnika kako bi svi mogli pravilno oprati i osušiti ruke. Ponekad je kupaonica predaleko. U tom slučaju možete postaviti stanice za dezinfekciju ruku kako biste osigurali dobru higijenu ruku u svakom trenutku.
3. Redoviti podsjetnici
Vaši zaposlenici moraju zapamtiti higijenske propise. Vizualna pomagala kao što su strateški postavljeni plakati i natpisi osiguravaju da Vašim zaposlenicima najvažnije napomene uvijek budu pred očima. Osim toga, možete redovito slati e-poruke na tu temu i provoditi posebne edukacije.
Obratite nam se!
Za dodatna pitanja besplatno Vam stojimo na raspolaganju.