Projekti i reference

Helgoland – regali u moru

Ovakvi projekti u tvrtku kaiserkraft ne dolaze svaki dan: nekoliko stotina kutija i spremnika za slaganje, uz to regali u posebnoj izvedbi za specijalno opremanje skladišta. Još je neobičnije mjesto: otok na pučini – Helgoland.

Projekt

35 km sjeverozapadno od Helgolanda nalazi se vjetropark »Nordsee Ost« koji je tvrtka RWE u pogon stavila 2014. godine. Izdatak za održavanje 48 vjetroelektrana u usporedbi s vjetroelektranama na kopnu visok je i ne može se uvijek planirati.

Iako jednu vjetroelektranu u prosjeku treba održavati samo dva do četiri puta godišnje, ipak je – ako to vremenski uvjeti dopuštaju – potrebno svaki dan odlaziti u vjetropark. Kako bi se uštedjele bar druge vožnje do kopnenih luka (57 km do Cuxhavena odn. 115 km do Bremerhavena) bila je potrebna baza na moru.

RWE Innogy ler
RWE Innogy ler

Taj je problem riješen s općinom Helgoland. U južnoj otočnoj luci u kojoj je sanirano podmorje izgrađena je velika zgrada. Na natječaju za opremanje tamošnjih skladišta pobijedila je tvrtka kaiserkraft.

Izazov

Takvu servisnu i pogonsku stanicu opremiti profesionalno strukturiranom skladišnom opremom već je i u normalnim okolnostima zahtjevan zadatak koji se bez podrške specijaliziranih tvrtki gotovo niti ne može obaviti. To još više vrijedi za skladište »usred mora«.

U ovom se slučaju javljala još jedna osobitost: stanica treba u jednakoj mjeri služiti dvjema različitim tvrtkama. S jedne strane djelatnicima tvrtke RWE Innogy koji se prije svega brinu za temelje, a s druge strane specijalistima proizvođača turbina Senvion SE koji se brinu o samim vjetroelektranama, »vjetrenjačama«.

kaiserkraft se suočio s tim izazovom. »Taj nas je zadatak posebno obradovao i to ne samo zbog obujma«, kaže regionalni voditelj prodaje u tvrtki kaiserkraft, Thorsten Oest. »Pitanje energije iz vjetra dobro ide uz naš angažman u pogledu održivosti. Osim toga vrijedi: što su posebniji zahtjevi i ideje klijenata to je u njima veći potencijal za naš razvoj i poboljšanje. Mi profitiramo iz dijaloga s klijentima, dobavljačima i djelatnicima koji nam donose takve prilike.«

Od planiranja do primopredaje klijentu u lipnju 2014. tvrtka kaiserkraft se četiri i pol mjeseca bavila Helgolandom. Na otoku je ukupno radilo deset djelatnika, među njima stručnjak dobavljača SCHULTE Lagertechnik koji je dao svoj doprinos posebnim stručnim znanjem i iskustvom.

Realizacija

Dvokatnica servisne i pogonske stanice Helgoland ima osnovnu površinu od 1200 kvadratnih metara. U jednoj su polovici smještene garderobe i sanitarne prostorije, uredi, boravci i prostorije za razgovore te kontrolna prostorija za upravljanje vjetroparkom. Ondje bi trebalo raditi do 50 djelatnika.

U drugoj polovici, na 600 kvadratnih metara, nastalo je skladište. Zbog posebnih zahtjeva taj su prostor u početku radova tvrtke SCHULTE i kaiserkraft najprije podijelile na dvije odvojene skladišne jedinice. Međusobno su ih ogradili rešetkastim ogradama, kliznim vratima i sustavom za zaključavanje. Monteri dotičnih tvrtki imaju ključeve koji im omogućuju pristup iz hale u posebna spremišta.

Osoblje skladišta pak ima potpun pristup sa strane skladišta te uz pomoć posebnog sustava za izdavanje može posebno brzo i ciljano opremiti montere. Tomu između ostalog služe dva otvora i sedam ormara s krilnim vratima. Brzo komisioniranje omogućeno je uporabom 200 velikih euro spremnika za slaganje (60 x 40 cm) i otprilike 400 otvorenih skladišnih kutija.

Korišteni (utični) 5 metara visoki sustav regala sastoji se od 700 polica sustava MULTIplus 150 (nosivost police 150 kg s rubovima visine 25 mm). Tu dolaze još i mjesta za odlaganje za do 150 paleta odn. glomaznih i posebno teških roba. Pomoću dvije platforme od čelične konstrukcije napravljeno je dodatnih 110 kvadratnih metara skladišne površine. Na taj je način optimalno iskorištena poprilično ograničena skladišna površina.

Nova iskustva

RWE Innogy ler
U pogonskoj i baznoj stanici nalazi se gotovo cijeli asortiman tvrtke {cms.var.company_name}: od skladišne tehnike preko opreme u društvenim prostorijama, skladištenja opasnih tvari pa sve do transportnih uređaja.

Kad se osvrnemo unatrag, zvuči kao da smo taj projekt realizirali brzo i jednostavno. Ali do uspješne primopredaje skladišta u lipnju 2014. tim je itekako trebao prevladati određene teškoće. A za sve je sudionike posebno važna postala jedna osobina: strpljivost. Kolega Thorstena Oestsa, Key Account Manager Marc Kirchhoff, još se uvijek sjeća tog projekta i to ne samo zbog njegovog oduševljavajućeg opsega i zanimljivih popratnih okolnosti. Dobro se sjeća i posebnih izazova: prije svega skupog transporta u Helgoland koji je bilo jako teško planirati: »Postoji samo jedna jedina tvrtka koja smije brodom prevoziti robu na Helgoland«, priča Marc Kirchhoff, »a osim toga za transport morem potrebna je specijalna ambalaža. I na kraju plovidba do otoka – prije svega zbog vremenskih uvjeta – nije moguća uvijek.« Do otoka na otvorenom moru jednostavno je puno teže doći nego do odredišta na kopnu ili blizu obale.

Thorsten Oest dodaje: »Već je i koordinacija različitih dobavljača u tim okolnostima bila komplicirana. Zastupljen je bio praktički cijeli asortiman iz kataloga: od skladišne tehnike preko opreme za društvene prostorije, opreme za radionice, za skladištenje opasnih tvari pa sve do transportnih uređaja. Sve za transport brodom moralo je biti na raspolaganju na točno određenom mjestu i u dogovoreno vrijeme.«

Djelatnici koji su u tome sudjelovali u načelu su mogli vrlo brzo dospjeti na otok – za 75 minuta brzim trajektom iz Cuxhavena. Barem ako je sve išlo po planu. Vrlo često su nam vremenski uvjeti pomrsili račune: plovidba katkad nije bila moguća pa timovi koji su radili na montaži nisu mogli ispoštovati svoje rokove. Novi je plan tada bio neizbježan.

Jedinstveno mjesto: Helgoland

Jedini njemački otok na otvorenom moru – uz sporedni otok »Düne« – velik je samo 1,7 kvadratnih kilometara, a smjestio se u Sjevernom moru 48 km od njemačkog kopna. Ova samostalna općina tehnički pripada okrugu Pinneberg (Schleswig-Holstein). Krajem 2013. imala je 1356 stanovnika. To u svjetskim okvirima jedinstveno mjesto posljednjih je desetljeća bilo posebno privlačno odredište za dnevne turiste i ljubitelje prirode. Otok je poznat i po jedinstvenom ptičjem svijetu. Između ostalog i zbog smanjenog broja turista, općina si dodatnu stabilnost osigurava kao središte održive proizvodnje struje. U saniranoj južnoj otočnoj luci za to na raspolaganju stoji ukupno 10.000 kvadratnih metara. I ovdje se pazilo na zaštitu okoliša: zgrada opisane servisne i pogonske stanice, primjerice, izgrađena je u cijelosti od održivih materijala.

RWE Innogy ler

Pozitivna bilanca

RWE Innogy ler
Uspješan završetak: potpuno uređeno skladište predano je u lipnju 2014.

Usprkos ili možda upravo zbog većih prepreka na putu do cilja, Thorsten Oest i Marc Kirchhoff, kao i njihovi partneri iz tvrtke SCHULTE Lagertechnik izvukli su pozitivnu bilancu. U konačnici su na zadovoljstvo svih sudionika uspjeli riješiti vrlo kompleksan zadatak. »Bilo je lijepo imati mogućnost realizirati smjernice naše tvrtke«, kaže Thorsten Oest. »Čak smo i u ovako kompleksnom projektu uspjeli ponuditi sve na jednom mjestu, od planiranja do realizacije. Uz individualno savjetovanje i stručnu kompetenciju na licu mjesta zajedno smo s klijentom učinkovitije i ekonomičnije došli do cilja. I sve to u jednom ovoliko održivom projektu.«

Budućnost pripada energiji vjetra

Dopunom Zakona o obnovljivoj energiji (EEZ 2014) njemačka savezna vlada konačno je dala zeleno svjetlo energetskom zaokretu. A uz takav vjetar u leđa i takvu pravnu sigurnost, elektroenergetska struka želi sve više ulagati u održivu proizvodnju struje. Najveći dio zelene struje ubuduće će proizvoditi snažne vjetroelektrane na velikoj udaljenosti od obale. Do 2030. trebalo bi instalirati još offshore elektrana ukupne snage do 15.000 megavata.

Kontakt

Kontaktirajte nas ako i Vi namjeravate planirati neki projekt. Naši će Vas stručnjaci kompetentno savjetovati i podržati.