Održivi marketing

Priznajemo da smo nesavršeni.

Reklama ne može spasiti svijet, no može mu promijeniti mišljenje.

Piti pivo za prašumu, pelene za cjepiva u Africi, kobasica bez CO2 kao univerzalni lijek protiv klimatskih promjena itd. Izgleda li tako održivost u reklamama?

Održivost u reklamama posljednjih godina nije utjecala samo na proizvode već i na sam način komuniciranja proizvoda. To je razlog zašto brojna poduzeća održivost vide kao važan način povećanja prodaje te danas pridaju veću važnost ispravnoj kombinaciji promidžbenih sredstava: marketing nema samo ekološku dimenziju u pogledu ograničenih resursa i onečišćenja okoliša već ima i socijalnu dimenziju kad je riječ o ljudskoj dobrobiti. Održiva promidžba prema tome bi trebala biti mjerljiva i opipljiva − a potrošačima bi trebala ponuditi dobar osjećaj, mirniju savjest i najbolji proizvod.

Promidžba je dakle potrebna – ali za nas to znači da imamo više hrabrosti govoriti o onome što se radi.

Zato i govorimo o tome: važno nam je da smanjimo količinu papirnatih promidžbenih sredstava. Tako, primjerice, svoju online ponudu ustrajno proširujemo ekskluzivnim proizvodima za internetsku prodaju kako bismo smanjili tiskana promidžbena sredstva, a time istovremeno troškove i resurse. Uz pomoć novog softverskog postupka možemo godišnje uštedjeti 1200 probnih ispisa. To je ni manje ni više od 105 m2 papira. A koliko je distribucije zbog toga otpalo ne moramo posebno naglašavati. Elektronički računi također sve više zamjenjuju tradicionalnije papirnate.

Nažalost, ovo nije moguće bez papira, pa stoga osiguravamo da se naš tiskani oglasni materijal proizvodi na učinkovit način i da papir dolazi od certificiranih, održivih izvora. KAISER + KRAFT katalog proizvodimo zajedno s Mohn Media Mohndruck GmbH i smanjili smo potrošnju otapala u procesu tiskanja. Usput, naš partner osvojio je nagradu "Print & Media" 2008. godine kao priznanje za svoj status tiskarske tvrtke koja najviše štiti okoliš u Njemačkoj. Od 2010. bilježimo sve emisije CO2 iz naših tiskarskih djelatnosti i uspjeli smo to iskoristiti kako bismo oblikovali korisne pristupe kontinuiranom poboljšanju našeg doprinosa zaštiti okoliša ekološki prihvatljivim materijalima i proizvodnim procesima. Emisije CO2 i njihova nadoknada izračunavaju se i provjeravaju u skladu s ISO 14064 Principima i pravilima za sustave upravljanja ugljikom. Potpuno digitalni brendovi koji su isključivo dostupni na Internetu podržavaju ovaj razvoj i ambiciju korištenja manje resursa u KAISER + KRAFT-u. Naposljetku, svaka tona recikliranog papira štedi 3 tone svježih vlakana, a svaka kemijska olovka izrađena od recikliranog kartona ili bioplastike čini tvrtke manje ovisnima o nafti.

Održivost istovremeno znači i ustrajnost. A to je uvijek i priznanje nesavršenosti. I sam je čovjek nesavršen i u svojem postupanju nikada ne može biti potpuno održiv. Ali svaki trud da svijet reklamom učinimo malo »zelenijim« dobar je i važan poticaj na promjenu razmišljanja.