0800 - 68 00       servis@kaiserkraft.hr

Osnovno o protoku robe

Protok materijala – možemo li Vam pokazati kako putuje materijal?

U pratnji EUROKRAFT kompleta razdjelnika za ladice.

 

 

Što Vi razumijete pod pojmom protok materijala? Ako poznajete robno gospodarstvo, znate na što se misli kad se govori o »prostornom planiranju i upravljanju kretanjem materijala unutar poduzeća te između poduzeća i njegovog okruženja«. Inače, ove riječi s Wikipedije većini ljudi zvuče vrlo apstraktno. Takve i jesu jer je upravljanje protokom materijala u Vašoj tvrtki izuzetno složeno i opsežno.

Kako biste bolje razumjeli pozadinske procese, povest ćemo Vas na putovanje našeg kompleta razdjelnika za police i time ćemo se ograničiti na protok samo jednog proizvoda te ćemo zaboraviti na svaku složenost.

Svaki početak je skladište proizvođača

Komplet razdjelnika za police tvrtke EUROKRAFT sastoji se od po jednog uzdužnog razdjelnika i četiri poprečna razdjelnika u kompletu, a isporučuje se tako da dijelove još samo treba sastaviti. Tako piše u listu s podacima. I samo će ga tako kasnije prihvatiti primatelji.

To dakle znači da pojedinačne dijelove prije ikakvog skladištenja ili slanja u izradi treba najprije sastaviti. A tu već počinje protok materijala.

1. dionica transporta: skladište proizvođača –> proizvodnja proizvođača

U proizvodnim poduzećima većina područja treba redovito biti opremljena sirovinama, pomagalima i radnim materijalima, dijelovima od dobavljača i poluproizvodima te općenito uredskim proizvodima i rezervnim dijelovima. U mnogim su proizvodnim pogonima stoga instalirani transportni sustavi. Valjkastim transporterima ili transportnim trakama roba se dovodi brzo i učinkovito. To je prije svega dobro za vrlo velike hale. U manjim proizvodnim pogonima djelatnici robu jednim dijelom moraju sami uzimati s mjesta skladištenja. Veliki se dijelovi i ovdje moraju premještati uz pomoć transportnih uređaja.

U slučaju našeg kompleta razdjelnika za ladice jedan djelatnik spaja četiri pregradna lima poprečnih razdjelnika s pregradnim limom uzdužnog razdjelnika.

Na što treba obratiti pozornost prije otpreme robe?

2. dionica transporta: proizvodnja proizvođača –> prekupac

 

Kako bi naš komplet razdjelnika za ladice bio spreman za slanje prekupcu, pojedine se sastavnice kompleta skeniraju na mjestu skladištenja, vade i odnose do stola za pakiranje. Tu slijedi najvažniji korak prije otpreme robe: pakiranje.
Ambalažu robe treba odabrati tako da se proizvod zaštiti od ogrebotina. Ni kartonska se ambalaža ne smije oštetiti na kutovima i rubovima limova. Često se za to koristi folija za pakiranje ili folija sa zračnim jastučićima. Najprikladnija kartonska kutija ostavlja malo prostora za pomicanje.

Ovo je karton za naš komplet razdjelnika za ladice: s vanjske se strane lijepi barkod, pa se proizvod može skenirati i skladištiti kao cjelina.

A kamo sada? K prekupcu. On prodaje radne stolove i ladičare i od nas je naručio 200 kompleta razdjelnika za ladice. Naš komplet sada s još 199 drugih napušta izdavanje robe u našem proizvodnom pogonu u Haanu. U većoj kartonskoj kutiji uvijek ih ima po deset i složeni su na EURO paletama. Čvrsto su omotani folijom za zamatanje. To je sastavni dio osiguranja tereta. Na kraju krajeva, kartonske kutije ipak ne smiju pasti. Ali o tome nešto kasnije.

Što se zbiva na prijemu robe?

Roba se dostavlja, to je jasno. Ali pritom je puno važnije da roba stigne u dogovoreno vrijeme. Ne samo kako bi se dostavljena roba mogla na vrijeme koristiti, nego prije svega radi sprečavanja prometnog kaosa na području tvrtke. Zamislite si samo da Vam odjednom istovremeno stigne pet kamiona.
Kontrola vremena dolaska i obavještavanje dobavljača o odstupanjima spadaju u zadatke prijema robe. Na taj se način mogu zajednički optimirati vremena dostave.

 

Drugi zadaci su:

  • Potvrđivanje prijema robe
  • Evidentiranje dostavljene količine, po potrebi i putem mobilnih podataka
  • Provjera nasumičnim probama, vaganjem itd.
  • Evidentiranje i event. nastavak korištenja ambalaže, paleta i transportnih spremnika
  • Sortiranje i priprema za nastavak protoka materijala

 

Naš komplet razdjelnika za ladice sada je na prijemu robe na paleti. Vadi se jedan od preostalih 199 kompleta i važe se na vagi. Jedan komplet teži 5 kg, a ambalaža 500 g. To je 5,5 kg po komadu. Potom se važe cijela paleta sa svim kutijama. Težina palete odbija se od ukupne izmjerene težine. Rezultat: 1,1 tona. Znači da je zaista dostavljeno 200 kompleta. Tek kad se to provjeri, skenira se serijski broj i roba se unosi u sustav prekupca.

3. dionica transporta: prijem robe prekupca –> skladište prekupca

U skladištu prekupca radi se s kaotičnim sustavom skladištenja koji je povezan sa sustavom za robno gospodarstvo. Radnici na komisioniranju skeniraju robu za skladištenje kad stigne i zatim je odvode na slobodno mjesto. Tako se mjesto skladištenja u sustavu za robno gospodarstvo pohranjuje s tim proizvodom i kasnije se može pogledati gdje se koji proizvod nalazi. Za kretanje s jednog mjesta za skladištenje na drugo skladištari koriste kolica za komisioniranje i podizna kolica.

 

Naš komplet razdjelnika sada se zajedno s drugima na svojoj paleti podiznim kolicima odvozi u skladište.

4. dionica transporta: skladište prekupca –> izdavanje robe prekupca

Tjedan dana kasnije neki će klijent naručiti rezervne dijelove i proširenja za svoj radni stol ili ladičar. Zajedno sa sustavom s rupičastim pločama, zapornim cilindrom s ključem i gusto ožljebljenom prostirkom komplet se na mjestu skladištenja kod prekupca skenira i dovodi do stola za pakiranje. To znači da smo u ciljnoj ravnini i da će naš proizvod uskoro stići na mjesto upotrebe.

Snaga dobrog stola za pakiranje

Dobar stol za pakiranje regulator je brzine u protoku robe; ako je radniku na pakiranju sve nadohvat ruci na individualnoj radnoj visini, moći će raditi učinkovitije i zdravije. Ali što stol za pakiranje čini dobrim stolom za pakiranje?

 

  • Sva potrebna pomagala (kartonske kutije, uređaji za odmatanje ljepljive trake, vage, pisač za naljepnice za slanje itd.) na raspolaganju su uz sam stol za pakiranje.
  • Digitalni unos podataka (proizvod, količina, težina, adresa za dostavu itd.).
  • Stol za pakiranje može se namještati po visini kako bi visoki i niski djelatnici mogli raditi u istim uvjetima.
  • Stanica za pakiranje mora omogućavati sve vrste ambalaže: od omotnica za pisma preko kartonske palete pa sve do bačvi i kontejnera.

Snaga prave ambalaže

Naš komplet za ladice još je uvijek u izvornoj ambalaži. Zajedno s druga tri proizvoda za klijente sada će ga na stolu za pakiranje opet prepakirati kako se ništa ne bi oštetilo. Sljedeća pravila pomažu pri pravilnom pakiranju:

 

  • Teški proizvodi idu dolje.
  • Osjetljiviji proizvodi po mogućnosti su s unutrašnje strane, a lagana roba je gore.
  • Zračni jastučići, papir za pakiranje ili ostaci kartona ispunit će praznine ili će poslužiti kao odbojnik unutar paketa kako bi se spriječilo međusobno trljanje pojedinačnih proizvoda ili oštećenje unutarnje stijenke kartona.
  • Lagana roba štiti se mekanim materijalima poput folije sa zračnim jastučićima, dok se za tešku robu koriste jači jastuci poput perforiranog kartona.
  • Budući da se najčešće oštećuju kutovi i rubovi pakiranja, u svakom ih slučaju s unutarnje strane treba zaštititi obložnim materijalom.

 

Kad je sve sigurno zapakirano, paket se stavlja na kolica za otpremu i odvozi se do izdavanja robe.

Logistika: zašto je dobra priprema sve

Osiguranje tereta obaveza je svakog pružatelja logističkih usluga. Špediteri za to koriste pomagala poput zateznih pojasa, mreža, protukliznih podložaka i klinova za podmetanje. Kamioni ih najčešće imaju sa sobom. Dakle, kad vozač dobije dokumentaciju robe koju prevozi, provjerit će je li sve tu i utovarit će je tako da je može dobro osigurati. Cilj je da roba čak i nakon puno zavoja i udarnih rupa i dalje stoji jednako kao i na početku vožnje.

5. dionica transporta: izdavanje robe prekupca –> mjesto upotrebe

Nakon višesatnog putovanja i velike gužve njega paket s našim kompletom razdjelnika za ladice stiže na mjesto upotrebe. Provjerava se sadržaj, komplet se opet skenira na mjestu skladištenja prekupca i potpisuje se otpremni dokument.
Sat vremena kasnije naš komplet razdjelnika već je u ladici radnog stola. Tamo će ostati puno godina jer proizvodi marke EUROKRAFT imaju desetogodišnje jamstvo. Tako završava putovanje našeg proizvoda.

Kako Vi planirate protok svoje robe?

Počnite s pravim pitanjima!

 

Naravno, putovanje proizvoda koje smo ovdje prikazali idealan je slučaj. Tako to funkcionira samo kad su ispunjeni osnovni preduvjeti. Kako bi putovanje proizvoda na kraju zaista prošlo u skladu s vremenskim planom, već unaprijed treba brzo odgovoriti na mnogobrojna pitanja:
 

  • Koliko dugo treba robnoj grupi da stigne od A do B?
  • Koliko se jedinica šalje u jednoj isporuci?
  • Kako roba mora biti zapakirana i osigurana ne bi li neoštećena preživjela transport?
  • Koliko različitih transportnih putova postoji i koji je najbolji za nas?


U idealnom slučaju odgovori na ova pitanja za svaku su grupu pohranjena u sustavu. Primjerice, ako želite skenirati robu X na stolu za pakiranje, sustav već zna kod koje špedicije tu robu treba prijaviti radi isporuke i koliko približno traje put do primatelja. Iz toga se automatski izračunavaju datum i vrijeme isporuke, o čemu se obavještava primatelj. Gužve i nezgode se, naravno, ne mogu predvidjeti.

 

Poduzmite prave mjere!

 

Dobra priprema je sve: uvijek biste trebali znati što treba učiniti ako …

 

  • … na prijem robe dođe manje ili više robe nego što je naručeno?
    To svakako zapišite na popratnoj dokumentaciji i od dostavljača zatražite da Vam to potpiše. Potom se možete obratiti pošiljatelju i dogovoriti daljnje postupanje.
     
  • … dođe oštećena roba?
    Za to u pravilu odgovara pružatelj logističkih usluga. Ako štetu nije uzrokovala manjkava ambalaža pošiljatelja. To se u pravilu može dokazati. Ako provjerom oštećenja utvrdite već na prijemu robe, zabilježite ih na popratnoj dokumentaciji i od dostavljača zatražite da Vam to potpiše. Ako nedostatke utvrdite tek kasnije, odmah o tome obavijestite pošiljatelja.
     
  • … je roba jako teška i glomazna?
    Prije transporta provjerite trebaju li djelatnici zaštitnu opremu i trebate li za transport velike strojeve. Djelatnicima omogućite pristup propisima i senzibilizirajte ih o sigurnom rukovanju tim strojevima. Primjerice, vidljivost tijekom transporta velikog predmeta podiznim uređajem može biti jako ograničena. Time se povećava opasnost od nezgode. Više o zaštiti na radu.

 

Ako imate još pitanja o protoku materijala ili o nekom našem proizvodu, pišite nam, javite nam se na chatu u internetskoj trgovini ili nas nazovite. Rado ćemo Vam pomoći.

ŽELITE PRIKAZ OPTIMIRAN ZA MOBILNE UREĐAJE?

Internetska trgovina KAISER+KRAFT sada je dostupna i u mobilnoj verziji koja se za Vas neprestano razvija.
Isprobajte mobilnu verziju